Десета сједница првог редовног засиједања, 5.07.2011.

СТРАХИЊА БУЛАЈИЋ:
У образложењу овог закона стоји да је основни разлог за доношење овог закона усклађивање законодавства са законодавством Европске уније као један од услова придруживања Црне Горе Европској унији. Не знам да ли је, с обзиром да ће се одређене норме овог закона примјењивати тек кад Црна Гора уђе у Евроспку унију, то условљено да се баш сад овај закон доноси. Сагласно овоме онда можемо констатовати да је овај закон преурањен бар неких 15-так година, јер не вјерујем да ће Црна Гора ући прије тог времена у Европску унију, ако уопше икад и уђе.
Члан 2 тачка 4, нисам сигуран да је најсрећније одабрана терминологија, накнада за постављање комерцијално тржишних, коморцијално индивудуалних. Некако ми комерцијално тржишних дође као некако два термина истог значења. Нема ту неке разлике, то је по мени неодвојиво. Овај други опет супротно комерцијално индивидуалних. Питање је колико је то двоје спојиво у треминолошком смислу, у значајном смислу.
Члан 50 А 1 став нема императивне норме као у низу других закона као што је то био еклатантан случај код закона о угљоводоницима, све може, чим је норма може значи може а не мора. Ако је закон онда би требао да стоји императивна норма - мора, дакле, саобраћај на њима може одвијати несметано и безбиједно. Зашто не пише мора се одвијати несметано и безбиједно, нејасно ми је.
Члан 50 Г, то је доста занимљив члан везано за тунеле на територији Црне Горе да се одређује један управљач тунела. Ако се у смислу овог закона тунелом сматра тунел дужи од 500м ја сам схватио да је то то, питам шта је са тунелима од 460м, од 320м, 223м, зашто немају исти третман? Затим, објекти који су по безбиједност саобраћаја много ризичнији, на пример вијадукти, мостови, разна раскршћа, галерије, шта све не, зашто они немају исти третман у овом закону, а многу су ризичнији по безбиједност саобраћаја рецимо од једног тунела који има 500м?
Члан 50 И 1 став - одређује се рок од 30 дана за подношење извјештаја ако је настала нека ексцесна ситуација у тунелу. Само извјештај да се направи 30 дана, а колико треба времена касније после тог извјештаја да би се то све довело до краја, да би се завршио читав поступак?
Члан 15 тачка 11, каже - поред јавних путева на удаљености од 10м, рачунајући од спољне ивице путног појаса подигнуте споменике, спомен натписе, и друге спомен знакове, биће кажњен, а овамо каже до 20 хиљада евра. То је по мом виђењу потпуно недефинисано. Казниће се ко постави неко обиљежје у кругу од 10м ивице пута, а нема обавезе уклањања. Шта ћемо даље са државним, да их тако назовем, споменицима из разних временских периода који су тик уз пут, који су већ у тој зони од 10м? Хоће ли се то казнити по 20 хиљада евра?
На крају бих хтио да напоменем, рецимо, кад се већ говори о путевима, да сваки дан путујем релацијом Никшић - Подгорица и ова раскрсница код Даниловграда мјесецима, рекао бих, више годину дана никако да се заврши. Толика оператива стоји купљена, лизинг тече, скупи лизинг нико се не покреће, свак је чакао да тај ауто-пут крене који никако да крене. Дајте, министре, ту оперативу како год је ко дошао донио је, употријебите је па нека Црна Гора направи ове године од својих средстава један километар пута, ауто-пута, па нека каже ево имамо један километар, догодине два, па нека каже имамо два, па нек састави Даниловград -Никшић па за 10 година нека каже ево Црна Гора има 20 км ауто-пута изграђеног са својим средствима. Овако то нинашта не личи. Захваљујем.



Датум: 28.09.2011
Close
Close