ОО Подгорица: Бешовић: Половичне информације о јавном превозу

 Градски превоз почива на 69 аутобуса и 760 такси возила, пише у информацији Секретеријата за комуналне послове и саобраћај, припремљеној за Скупштину Главног града. Током 2013. године, аутобуси су превезли 2.389.900 путника, а нема података колико их је користило такси превоз.

Лако је израчунати да су путници код кондуктера прошле године оставили цирка 1,2 милиона еура, ако узмемо просјек да карту плаћају пола еура. Колико се путника превезло такси превозом нема података, па ћемо прибјећи логичној рачуници - ако 760 возила направи вожњу на сваких пола сата, за 24 сата то је 48 вожњи дневно по возилу, а ако узмемо да је минимална цијена вожње еуро, испада да је мјесечни обрт око милион еура односно годишњи преко 13 милиона. 
Дакле, Подгоричани годишње за превоз потроше десетине милиона еура којих пред одборницима нема приказаних, па ће бити занимљиво како ће ову половичну информацију приказати. 
Одборник Демократског фронта Миодраг Бешовић сматра да је питање јавног превоза једно од значајнијих о којима ће се расправљати на предстојећој сједници, те да нису задовољни информацијама којима располажу јер су очигледно половичне.
- Секретаријат за комуналне послове и саобраћај представио нам је стање јавног превоза само за аутобуски и комби превоз, без информације о такси превозу који је и у највећем дијелу најактивнији у превозу путника. Очигледно да је губитак Градског саобраћајног предузећа оставило трага у недостатку градских и приградских линија као и на брзини превоза путника. Локална власт је из неких нереалних разлога избјегавала да се у периоду за нама озбиљно позабави овом темом и због тога данас имамо овакво стање на терену. Питање јавног превоза се свакако може рачунати у социјалну категорију, јер је само по себи значајно са аспекта социјалног стања нејвећег броја наших суграђана – поручио је Бешовић.
Како је истакао, неопходно је увести нове линије с обзиром на ширење града и потреба све већег броја грађана за бржи и јефтинији превоз. 
- Потребно је увести могућност са посебним повољностима за плаћање појединим социјалним категоријама и на тај начин помоћи становницима Подгорице у и овако тешкој финансијској ситуацији. Подгорици је као потенцијалној метрополи неопходно да поспијеши градски превоз и уреди га на један модеран и функционалан начин. Очигледно да досадашња локална власт није била стручна и способна да се ухвати у коштац са овом за грађане веома битном ставком и зато је Главном граду неопходна нова власт која ће стручно и професионално приступити решавању и овог питања – каже Бешовић.
 
 
(ДАН, 30. 11. 2014.)



Датум: 08.12.2014
Close
Close